69% از جمعیت 81 میلیونی ایران کاربر اینترنت هستند ! این یعنی سازمان ها و شرکت ها باید نگاه ویژه ای به روابط عمومی الکترونیک داشته باشند .
فرایند های کاری استاندارد
فرایند های کاری استاندارد در روابط عمومی الکترونیک

دکتر حمید شکری خانگاه

یکی از آسیبهای جامعه روابط عمومی ایران، عدم وجود تفکر برنامه ای در میان دست اندرکاران روابط عمومی است. اگردر جاهای نادری این تفکر را بیابیم در اندازه تئوری و نظریه پردازی مانده است

اولین نکته برای ایجاد ارتباط با رسانه شناخت خط مشی و نگرش های سیاسی رسانه های فعال است. متاسفانه گاهی اخباری از سوی روابط عمومی ها منتشر می شود که نه تنها ارزش خبری ندارد بلکه بیشتر تبلیغ برای مدیرانی است که  عملکرد آن ها از سوی برخی رسانه ها با سئوالاتی همراه است و ارسال این اخبار برای رسانه های منتقد نه تنها مثبت نبوده بلکه دست آویزی برای به چالش کشیدن دستگاه می شود .
2.در این رابطه تشکیل بانک اطلاعاتی جامع از رسانه ها ، شماره همراه و ایمیل خبرنگاران ضروری است .

گزارش عملکرد سازمان
گزارش عملکرد سازمانبصورت چند رسانه ای
برنامه ریزی استراتژیک روابط عمومی
برنامه ریزی استراتژیک روابط عمومیبا روش های مدرن

مدیران به زیر دستان چاپلوس روی خوش نشان ندهند

نقد سازنده، موفقیت مدیران در آینده را تضمین می کند،  روابط عمومی ها باید شنونده و منتقل کننده حرفه ای باشند و فرهنگ پاسخگویی را در جامعه نهادینه کنند مدیران باید از زیردستان چاپلوس فاصله بگیرند و اجازه ندهند فرهنگ تملق و چاپلوسی در سازمان همه گیر شود .
Image
این کتاب را از دست ندهید

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشته علوم ارتباطات توصیه می کنم

در چند سال اخیر کتاب های زیادی در زمینه روابط عمومی و برنامه ریزی خوانده ام ، کتاب هایی که همه خوب بودند اما ، بعد از کتاب مدیریت عمومی دکتر سید مهدی الوانی ، این کتاب که ماحصل سالها تجربه دکتر حمید شکری خانقاه می باشد حسابی به دلم نشست واقعا در مقایسه با کتاب های مشابه یک سر و گردن بالاتر است به دانشجویان رشته علوم ارتباطات ، رسانه و روابط عمومی توصیه می کنم این کتاب بی نظیر را از دست ندهند

گزارش ویژه

گزارش اختصاصی ارتباط نما از چهاردهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی
  • بررسی آینده روابط عمومی توسط هانزاد اورالمان استاد دانشگاه ترکیه 
  • روابط عمومی آینده و فضای مجازی توسط دکتر داود زارعیان استاد دانشگاه علامه
  • کارگاه آینده پژوهی در روابط عمومی توسط دکتر احمد ، دکتری آینده پژوهی
  • مهارت ها و تکنیک ها در روابط عمومی آینده
  • جهان مجازی و روابط عمومی آینده
  • تکنولوژی های ارتباطی نو ظهور
  • روابط عمومی از مرحله دیجیتال و آنلاین تا هوشمند
  • نحوه نقش آفرینی روابط عمومی ها در فضای مجازی
  • قابلیت های جدید محتوا در فضای مجازی
  • تکنیک های تولید محتوا برای روابط عمومی در جهان آینده
  • و ...
Image

ما به این سوالات پاسخ می دهیم

  • ¡چطور يك شبكه اجتماعي مي‌تواند در معرفي يك روابط عمومي هوشمند نقش داشته باشد؟ 
  • ¡چطور يك روابط عمومي هوشمند مي‌تواند خود را در يک يا چند شبكه اجتماعي معرفي كند؟
  • ¡چطور يك شبكه اجتماعي كه از تعدادي از مردم عادي كه براي دوست‌يابي و موضوعات خاص گردهم آمده‌اند مي‌تواند در توسعه روابط عمومي هوشمند موثر باشد؟ 
  • ¡چطور يك روابط عمومي هوشمند كه در يك يا چندين شبكه اجتماعي عضو شده است مي‌تواند موفقيت خود را ارزيابي و اندازه‏گيري نمايد؟
  • ¡چه تعداد از سازمان‏ها و شركت‏هاي بخش خصوصي وارد فضاي شبكه اجتماعي بعنوان بستر محيط كسب و كار جديد خود شده‌اند؟
  • ¡آيا آينده روابط عمومي هوشمند روشن است و چه انتظاراتي بايد از آن داشت؟
روابط عمومی ها در عصر کنونی چطور باید تغییر کنند؟
داستان هیزم شکنی که مدام کار می کرد ولی برای تیز کردن تبرش وقت نداشت را همه ما شنیده ایم !
آخرین آمار کاربران اینترنت در ایران
Image
منوچهر زهیری
منوچهر زهیری مدیر وب سایت info.hadi30@gmail.com

طراحی و اجرا

یکان پرداز آسیا

علیرضا رسولی

منوچهر زهیری